سيد حسين ذوالفنون
بارزترين نكته در مطالعات رسانهها اين است که درکي مشترک از موضوع مورد بحث در دسترس نيست. ميتوان گفت پژوهشگران عرصة رسانه، ضمن كوتاهي در تشريح صريح ماهيت رسانهها، به اين گمان بسنده کردهاند که «همه ميدانند رسانه چيست و لزومي به ارائة تعريف جامع از آن نيست.» منطق اصلي براي يافتن مفهوم رسانه اين است که ماهيت واقعي رسانه ميتواند کليد تأثيرات اجتماعي آن باشد. از اين ديدگاه، فنآوريهاي رسانهاي ميتوانند يک نيروي مؤثر اجتماعي به شمار آيند و قدرت آنها در راه هايي است که براي سازماندهي در اختيار ما ميگذارند و اين امکان را ميدهند که محيطي فرهنگي بسازيم...