رسانه ‌و‌مخاطب‌ منفعل

  • warning: Missing argument 1 for t(), called in D:\WebSites\nashriyat.ir\themes\tem-nashriyat\upload_attachments.tpl.php on line 15 and defined in D:\WebSites\nashriyat.ir\includes\common.inc on line 962.
  • warning: htmlspecialchars() expects parameter 1 to be string, array given in D:\WebSites\nashriyat.ir\includes\bootstrap.inc on line 869.

مريم جبل عاملي

از نخستين روزهاي شکل‌گيري رسانه‌هاي گوناگون، به ويژه تصويري، تأثير رسانه‌ها بر مخاطبان، محل مناقشة متفکران و نظريه پردازان بوده است. در اين عرصه دو مسأله مهم به چشم مي خورد؛ يکي تأثيرات رسانه‌ها بر مخاطبان، و ديگري چگونگي برداشت مخاطب از پيام هاي رسانه اي و در واقع قدرت تحليل و تفسير او. اين مقاله، خلاصه اي است از تئوري هاي تأثير رسانه بر مخاطب، با برداشت از کتاب درک تئوري رسانه، نوشته کوين ويليامز.