خريد خيالي در شهر مجازي

  • warning: Missing argument 1 for t(), called in D:\WebSites\nashriyat.ir\themes\tem-nashriyat\upload_attachments.tpl.php on line 15 and defined in D:\WebSites\nashriyat.ir\includes\common.inc on line 962.
  • warning: htmlspecialchars() expects parameter 1 to be string, array given in D:\WebSites\nashriyat.ir\includes\bootstrap.inc on line 869.

فاطمه سجادي

فضاي مجازي عبارتي است که در مقابل جهان واقعي به کار مي‌رود و مفهوم آن فضايي است که وجود فيزيکي و واقعي ندارد؛ يعني دنيايي متشکل از ابزارها و داده‌هاي الکترونيک که ديده نمي‌شود اما وجود دارد و مانند يک دنياي واقعي شامل اماکن، وسايل و شهرونداني است که در آن زندگي مي‌کنند. اين تکنولوژي که در عرصه‌هاي مختلف به بهبود و پيشرفت زندگي کمک شاياني کرده است، در دستان نظام سلطه غرب قرار دارد. نظام سلطه به عنوان سيستمي که خود را متولي امور جهان مي‌داند، پيوسته در پي افزايش نفوذ خويش در سراسر دنياست. يکي از راهکارهاي غرب براي حفظ جايگاه سلطه‌گري‌اش در جهان برقرار ساختن نظامي واحد و جهاني مبتني بر سبک زندگي غربي است. فضاي مجازي، ابزاري براي تحقق اين هدف به شمار مي‌آيد. در اين مقاله تلاش شده است ابعادي از اين پروژه تبيين گردد...