حرف اول

  • warning: Missing argument 1 for t(), called in D:\WebSites\nashriyat.ir\themes\tem-nashriyat\upload_attachments.tpl.php on line 15 and defined in D:\WebSites\nashriyat.ir\includes\common.inc on line 962.
  • warning: htmlspecialchars() expects parameter 1 to be string, array given in D:\WebSites\nashriyat.ir\includes\bootstrap.inc on line 869.

به قلم مدير مسئول

كافي است هر از گاهي به اوضاع و احوال زندگاني خويش نظري بيفكنيم و از نزديك به واكاوي جايگاه و مسؤوليت خود در نظام آفرينش بپردازيم؛ در اين صورت، بسياري از مسائل زندگي، از جمله تكليف‌مداري و مسؤوليت‌پذيربودن انسان، براي ما روشن خواهد شد و پرده از بسياري از ابهام‌ها و پيچيدگي‌هاي زندگي کنار خواهد رفت. مختصر تأملي در جوانب زندگاني خويش به ما مي‌فهمانَد كه تكليف و تعهد، از مهم‌ترين عناصري است كه با سرشت انسان در آميخته، با فطرت وي عجين شده و همواره با روح و روان و ساختار وجودي انسان همسو و هماهنگ بوده است. اين حقيقت، تنها در عالم تكوين به منصة ظهور نرسيده؛ بلکه در عالم تشريع نيز، هنگامي كه خداوند اولين موجود انساني يعني حضرت آدم ابوالبشر عليه‌السلام را آفريد، از همان آغاز پيدايش بر دوش او تكاليف مهمي نهاد و در قبال هر تكليفي وي را مسؤول دانست...