اروپا شيپورچي آمريكا در برجام

  • warning: Missing argument 1 for t(), called in D:\WebSites\nashriyat.ir\themes\tem-nashriyat\upload_attachments.tpl.php on line 15 and defined in D:\WebSites\nashriyat.ir\includes\common.inc on line 962.
  • warning: htmlspecialchars() expects parameter 1 to be string, array given in D:\WebSites\nashriyat.ir\includes\bootstrap.inc on line 869.

محسن مؤمني

در روزها و ماههاي اخير تحولات مربوط به برجام با سرعت و البته پيچيدگي بيشتري در حال انجام است. «دونالد ترامپ»، رئيسجمهور آمريکا ، از زمان ورود به رقابتهاي انتخاباتي اين کشور در مناسبتهاي مختلف از توافق هستهاي ايران به عنوان «يک توافق بد» يا «يک توافق ناقص» ياد کرده و پس از ورود به کاخ سفيد نيز به شکلهاي مختلف کوشيده است تا با التهابآفريني پيرامون اين توافق، ايران را از منافع آن محروم کند. ديماه96 ترامپ بار ديگر تعليق تحريمهاي هستهاي را تمديد کرد؛ اما گفت: «اين آخرين بار است که تمديد ميکند مگر اينکه مذاکرات درباره برنامهي موشکي ايران آغاز شود و محدوديتهاي هستهاي ايران که قرار بود ده سال باشد، دائمي شود!» اظهارات او طي ماههاي گذشته و همچنين گمانهزني رسانهها و مقامات سياسي آمريکا و تحليلگران بينالمللي، همگي بيانگر اين بود که او ديگر در چهارمين گزارش خود به کنگره(12ماهمي، 22ارديبهشت97)...